Ramainya sayangkan Eyma♥

Facebook ♥

Beloved Visitor ♥

Detik pertemuan kami ♥

Terdengar deringan jam loceng menyedarkan aku daripada dibuai mimpi
Mataku seperti diglu sehingga kering
Aku memaksa diriku untuk bangun dari lenaku
Ya Allah .. Pening sungguh kepalaku
Tak mengapa , aku terus mencapai tuala mandiku lalu masuk ke dalam bilik air
Perkara pertama yang akan aku lakukan adalah
melihat wajahku di muka cermin
Oh my , dah kata dah , mata mesti bengkak *Alaaa..Macam baru lepas nangis*


Air sejuk yang membasahi tubuhku mengingatkan aku tentang cerita pahit semalam
Aku tak tahu mengapa hati ini masih sakit walaupun masalah ini sudah selesai dibicarakan
Aku menghembus nafas beberapa kali untuk menenangkan hati ini
Lebih baik aku lupakan saja perkara semalam
Biarlah buku baru yang hadir menemani aku

Bergegas aku bersiap-siap , ewahhh .. Segak sungguh baju sekolah baharuku ini
Sambil memakai kasut sekolah , aku cuba mencapai telefon bimbitku
*Unlock*
Sedihku kembali
Tiada pesanan ringkas ucapan selamat pagi buatku hari ini
Aku terus mencapai beg lalu mencapai 2 batang nugget ketam kesukaanku

Semasa perjalanan ke sekolah
Ku menoleh kiri , kanan , depan & belakang , semuanya dipenuhi makhluk berbaju putih
Siapa lagi kalau bukan pelajar sekolah Menengah dan rendah
Terima kasih Mama kerana sudi menghantar anakmu ini
Aku terus mencium tangan ibuku lalu masuk ke halaman sekolah

Pejalar diwajibkan berdiri setiap kali perhimpunan pagi bermula
Perutku seperti disuntik racun
Aku cuba bertahan , tiba-2 kepalaku pening entah mengapa
Ku lihat dunia seperti bergelap seketika
Mujurlah aku menoleh kepala ke kawan baik ku dengan riaksi mukaku yang merisaukan rakanku
Lalu aku disuruh duduk kerana takut aku jatuh pengsan

Ya Allah .. Mengapa dengan hambamu ini ?
Tak mungkin kerana cerita pahit semalam aku jadi begini
Fikiran ku belum matang untung memikirkannya
Aku serabut .. Sedih .. Simpati .. Serba salah ..
Aku memohon maaf kepada KAU kerana telah mencincang hati KAU sehingga berderai

Alhamdulillah , ku bersyukur .. Kerana kau masih bisa menerimaku seadanya
Aku cuma nak ucapkan kata-2 ini kepada kau

'' Akulah bidadarimu & Kaulah syurga bagiku ''

Aku mohon satu permintaan yang benar-2 aku impikan
Tahun ini , bisakah Kau bersama keluarga kau beraya bersama kami sekeluarga ?
Sambil itu .. Kau boleh merisik aku
Aku sudah minta izin mama , mama kata .. '' Wahh , Alhamdulillah .. Datang sajalah .. ''

Aku terpaksa mengharungi hari-2 ku selama 4 tahun di Kolej Vikasional Kuala Kangsar
untuk merebut sijil DIPLOMA demi masa hadapanku
Aku tak dapat bayangkan perasaanku apabila rindu pd parent aku , kawan-2 & kau
Aku akan cuba untuk tabah dan sabar

Aku harap kau akan baca entry aku ini
Aku tak berpeluang untuk meseg kau
Aku perlukan masa untuk tenang
kerana AKULAH penyebab kau tersakiti

Maafkan aku ♥ :')
Semoga kita kekal sehingga ke syurga , Aminnn ya rabbal alamin ..

P/S : Guys .. Mungkin korang fikir aku kecil-2 dah pandai bercinta cintun .. No guys .. Aku tak salah memilih calon .. Aku tak menyesal langsung .. Memang dah terbukti , mungkin dia jodoh aku .. kerana semangat & usaha dia untuk membina sebuah karier yang berjaya .. Mungkin bulan ini aku akan gerak ke kolej .. Doakan aku tau korang ! Aku mesti rindu korang ♥

Sweet Bubyee ♥